Jesteś tutaj: Start / Informacje / Konferencje

Konferencje

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Archiwum Państwowe w Siedlcach,

Instytut Historii UPH

oraz Towarzystwo Nauki i Kultury LIBRA

 

serdecznie zapraszają na konferencję naukową pt.

 

Reforma administracji PRL w 1975 roku.

Aspekty ustrojowe, kancelaryjne i archiwalne

 

planowaną na 18 września 2020 r.

 

 W bieżącym roku mija 45 rocznica wejścia w życie reformy administracyjnej w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, której rozstrzygnięcia obowiązywały niemal przez całą pierwszą dekadę III RP. Problematyka reformy administracyjnej nie cieszyła się dotychczas szerszym zainteresowaniem historyków, archiwistów i naukowców reprezentujących nauki dla tych dyscyplin pomocnicze, tymczasem wydaje się ona niezwykle istotna pod względem badawczym. Zmiana podziału administracyjnego PRL oddziaływała na życie Polaków, wpłynęła na kształt i sposób funkcjonowania struktur administracyjno-biurokratycznych, a także działalność państwowej sieci archiwalnej i rozmieszczenie jej zasobu.

Proponowane zakresy tematyczne konferencji:

  • prawne aspekty reformy,
  • dzieje ustrojowe poszczególnych struktur aparatu państwa w tym okresie,
  • funkcjonowanie administracji na styku z instancjami partii komunistycznej i zależności między nimi,
  • zmiany ustrojowe w funkcjonowaniu administracji państwowej po 1989 r.,
  • zagadnienia kancelaryjno-archiwalne jednostek organizacyjnych w latach 1975-1998,
  • związana z reformą administracyjną działalność państwowej administracji archiwalnej w zakresie nadzoru nad narastającym zasobem oraz gromadzenia, przechowywania i udostępniania materiałów archiwalnych.

 

Przewidziano opłatę konferencyjną w wysokości 150 zł

Zgłoszenia propozycji wystąpień w konferencji (w postaci: tytuł/stopień naukowy, imię i nazwisko, afiliacja, tytuł wystąpienia, abstrakt i dane kontaktowe: adres i telefon) prosimy nadsyłać do 31 maja 2020 roku na adres email jednego z sekretarzy konferencji.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do selekcji nadsyłanych zgłoszeń.

 

Sekretariat Konferencji:

 mgr Małgorzata Nikoniuk – sekretarz, email: malgorzata_kijewska@wp.pl

mgr Damian Sitkiewicz – sekretarz, email: damian.sitkiewicz@archiwozofia.com

dr hab. Dariusz Magier – kierownik naukowy

Pliki do pobrania

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2018-06-28
Data publikacji:2018-06-28
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:4490